Valamennyi autógyártó úgynevezett faláramlás-szűrőket használ eredeti részecskeszűrő tisztítás berendezésében. Az összegyűlt koromot kb. 500–1000 km-enként égeti el az úgynevezett regeneráció, amelyet a motor érzékelőivel történő vezérlése vált ki. Az éghetetlen hamu azonban idővel felhalmozódik.
A jármű modelljétől és a dízel részecskeszűrő tisztítás típusától függően a dízel korom részecskeszűrőket (DPF) 120 000–180 000 km-es futásteljesítmény után éghetetlen hamu zárja el. Bizonyos esetekben a korom eltömődése még korábban jelentkezik (pl. Városi forgalomban gyakran vagy szerpentineken haladva ).
Az állandóan növekvő hamuhegy a kipufogógáz ellennyomását is növeliés ezáltal az üzemanyag-fogyasztás. Szélsőséges esetekben a hamuval teli részecskeszűrő olyan magas kipufogógáz-ellennyomást képes előidézni, hogy a kipufogórendszer elszakad a motorblokktól, ha a belső elektronika előzetesen nem állította le teljesen a motort. A régi DPF tisztítás cseréje úttal rendkívül költséges, a modelltől függően. Az árak a beépítéssel együtt 1500 euró és 4500 euró között mozognak a speciális importált modellek esetében a DPF tisztítás. Alternatív megoldásként DPF tisztítási eljárásokat kínálnak. A szolgáltatók azt ígérik, hogy a részecskeszűrő tisztítása lényegesen olcsóbb, mint a szűrő cseréje.